2007/02/20

Software librea eta hezkuntza

(Aldez aurretik argitu nahi det ez dudala polemikarik sortu nahi. Ideia batzuk azaldu besterik ez)


Ni IKT munduan dexente ibiltzen naiz eta ikusten dut software libre ez dela asko bultzatzen Euskal Herrian (ez da laguntzarik ematen hau erabiltzeagatik, edo behintzat ni ez naiz enteratu).


Beste toki batzuetan asko erabiltzen da eta batez ere hezkuntza mailan. Software libreak (gehienei hau esatean Linux etortzen zaie burura) indar haundia hartzen ari da eta dena irekia da: ikus dezakezu dena nola egina dagoean. Eta gehienetan doan!!! (gehienek windows doan ere egiten dute, kopiak eta halakoak egiten, baina hori ez da legala). Software librean ez duzu horren beldurrik izan behar eta besteak bezalaxe, milaka aukera ematen ditu (eta dirurik eta lizentziarik ordaindu beharrik gabe...). Eta egia esan behar bada, bere itxura windowsen oso antzekoa egiten da. Hori bai, hasieran arraroa egiten da zeren zenbait gauza pixkat aldatzen dira...

Gainera esan behar, linux, ordenailu zaharretan ere oso ondo ibiltzen dela. Zeren windowsek baina errekurtso gutxiago eskatzen ditu. Ez duzu behar kriston ordenagailua... (windows VISTAk beharko duen bezala). Esan behar, linux dela eta, softare libre asko sortzen ari dela windowserako ere.

Guzti honegatik, nik uste, oso interesgarria izango litzatekeela software librean formakuntza ematea. Nik uste, ikastaro asko hemendik ere joan beharko liratekeela: ondo dago web orriak egiten erakustea (dreamweaver...), office pakete erakustea,.... baina dena microsoft da: ORDAINDU beharrekoa. Zergatik ez openOffice, NVU,... irakatsi?


Anima zaitez eta bilatu informazioa interneten. Edo FROGATU: LIVE.CD delakoekin ez daukazu zertan instalatu beharrik!! sartu CD edo DVD eta ikusi. GEro kendu eta ez da ezer gertatzen...

Agur eta ondo izan.

No hay comentarios: